نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

دایی سرمربی تراکتور نخواهد بود؟ | راز حذف دایی

  • کد خبر: ۴۲۱۸۸
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
دایی سرمربی تراکتور نخواهد بود؟ | راز حذف دایی
باز هم به نظر می‌رسد علی دایی در لیگ برتر بیستم نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند.
به گزارش شهرآرانیوز، سناریو تغییر مربیان در تراکتور مثل هر سال در حال اتفاق افتادن است و این باشگاه با وجود اینکه به قهرمانی در جام حذفی و چهارمی در لیگ برتر دست پیدا کرد، تصمیم دارد یک فرد جدید برای نیمکت خود انتخاب کند و با شرایط تازه‌ای به استقبال مسابقات برود.
 
تراکتوری‌ها که در سال‌های اخیر همواره علاقه‌مند به حضور سرمربیان سرشناس خارجی روی نیمکت خود بودند، پس از ناکامی‌های متعدد با نفرات سرشناسی همچون ساغلام، جان توشاک، ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی، از اواخر نیم‌فصل اول فصل قبل که در رده نهم جدول قرار داشتند، کارشان را با ساکت الهامی پیش بردند و در نهایت توانستند سهمیه آسیایی بگیرند و قهرمان جام حذفی شوند.

الهامی که پس از کسب نتایج خوب به همراه تراکتور و آوردن این تیم به جمع مدعیان، با پیشنهاد تمدید قرارداد یک‌ساله از سوی این باشگاه مواجه شد و آن را امضاء کرد، پس از قهرمانی در جام حذفی ممکن است در این تیم نماند و سرخ پوشان آذربایجان با مربی جدیدی وارد لیگ بیستم شوند.

با وجود اینکه مدیران تراکتور ازجمله میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل این باشگاه تاکید کرده به دنبال ادامه همکاری با الهامی هستند، اما آن‌ها بدون توجه به این شرایط و بخاطر احتمال محرومیت الهامی بخاطر اتفاقات فینال جام حذفی، سراغ دیگر گزینه‌ها رفته‌اند و می‌خواهند سرمربی دیگری بالای سر تیم خود بیاورند.

فصل قبل هم نام علی دایی برای حضور در تراکتور مطرح شده بود، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد، ولی در روز‌های اخیر و پس از گذشت یک سال، دوباره نام آقای گل فوتبال جهان برای سرمربیگری در این تیم به میان آمده است.

علی دایی که سابقه سرمربیگری در راه‌آهن، پرسپولیس، نفت تهران، صبای قم و سایپا و همچنین تیم ملی را در کارنامه دارد، در فاصله دو هفته به پایان فصل ۹۸-۹۷ از سرمربیگری نارنجی پوشان برکنار شد و از آن زمان تاکنون هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته است.

تیم‌های مختلفی همچون گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن، صنعت نفت و ... در یک سال اخیر به علی دایی پیشنهاد همکاری داده بودند و حتی مقطعی گفته شد او گزینه پرسپولیس هم هست، اما در نهایت او به‌عنوان سرمربی هیچ یک از این تیم‌ها انتخاب نشد که هر یک دلایل خاص خود را داشت.

مهم‌ترین موضوعی که در یک سال و نیم اخیر عنوان می‌شود، بحث محرومیت علی دایی است و بسیاری از رسانه‌ها و اهالی فوتبال می‌گویند او فعلا اجازه فعالیت در عرصه ورزشی را ندارد و همین موضوع است که موجب شده او با وجود توافق با برخی باشگاه‌ها، در ثانیه آخر قراردادش را امضاء نکند و تیم‌ها بخاطر موانعی که وجود دارد، از این کار امتناع کنند.

علی دایی نیز در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرده بود او پس از رفتن کارلوس کی‌روش، قرار بوده سرمربی تیم ملی شود، ولی اجازه کار به او را ندادند که این صحبت نیز به شایعات مطرح شده بیشتر دامن زد.

یکی از اصلی‌ترین مسائل که علی دایی با وجود پیشنهاد مالی خوب هدایت تیم‌هایی مثل گل‌گهر را برعهده نگرفته، این است که شرایط کاری‌اش اجازه خروج از تهران را نمی‌دهد و او باید به تیمی که فقط در تهران تمرین می‌کند، برود و حضورش در تمام تیم‌هایی که هدایت آن را برعهده داشته، این موضوع را نشان می‌دهد؛ حتی صبا که بازی‌هایش در قم، اما تمریناتش در تهران بود.

اما مهم‌ترین موضوعی که جدیدا دایی را در انتخاب تیم جدیدش با تردید مواجه می‌کند، این است که حضور در عرصه مربیگری به تجارت جدیدش در حوزه فولاد ضربه نزند چراکه کسب و کارش رشد خوبی داشته و به موفقیت‌هایی در این شغل رسیده است.

با وجود تمام این تردید‌ها و موانعی که وجود دارد، اما همه می‌دانند که علی دایی عاشق فوتبال است و دوست دارد در کنار تمام تجارت‌های خود که به موفقیت هم رسیده، کار مربیگری را هم دنبال کند و از زمین چمن دور نباشد و بعید نیست اگر او با پیشنهاد خوب یک تیم تهرانی مواجه شود، به آن پاسخ مثبت بدهد.

با تمام این تفاسیر می‌توان گفت که با وجود پیشنهاد جدی تراکتوری‌ها، علی دایی حتی اگر تمایل هم داشته باشد، نمی‌تواند کار و زندگی‌اش را که تماما در پایتخت است، به شمال غرب کشور ببرد و از آنجا امور فوتبالی و تجارت‌اش را دنبال کند.
 
منبع:ورزش سه
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->